Wie komt er op je website?

Dat willen we natuurlijk heel graag weten. De website is vaak het belangrijkste kanaal voor het vinden en onderhouden van nieuwe klanten. We kunnen uit statistieken wel achterhalen welke bedrijven op de website komen, maar welke mensen niet. Gelukkig hebben we de wet op de privacy.

Er is een methode die je kunt gebruiken voor het optimaliseren van je website. Dat heet persoonlijkheidstypes van Myer Briggs. We kunnen alle bezoekers in vier hokjes stoppen. Dat doen we op basis van de manieren hoe zij beslissen:

  • snelle versus langzame beslissers
  • beslissers op basis van emotie of feiten

Als we deze gegevens tegen elkaar wegzetten krijgen we vier types. We stellen ze even aan je voor.

The A-team The A-team

BA is de doelgerichte beslisser. Hij wil zo snel mogelijk naar zijn doel. Tips: to-the-point informatie & als teksten zoals “als beste getest”

Murdoch is een spontane beslisser. Hij beslist snel o.b.v. emoties. Hij is impulsief.
Tips: maak de website actie gericht & teksten zoals “laatste exemplaren”

Hannibal is een methodische beslisser. Hij beslist langzaam, door alles uit te pluizen en vergelijken. Tips: biedt een bewaarfunctie aan en heel veel details

Faceman is een humanistische beslisser. Dit betekent dat hij gevoelig is voor de sociale context. Hij is erg loyaal. Tips: Reviews van anderen en bevestig de kwaliteit van het merk.

Meer weten over persoonlijkheidstypes?

De kunst is het om deze kennis in te zetten op de hele website. Wil je hier hulp bij? Of meer weten van deze theorie? Mail mij dan!

Met enthousiaste groet,
Vanessa Bos

Het delen van onze content wordt op prijs gesteld, alvast bedankt!
Facebook Twitter Pinterest Plusone Linkedin Email