Gele bananen? Heb jij er trek in?

Zorg ervoor dat jouw bezoeker díe duidelijke call-to-action vindt op jouw website. Hij kan er niet om heen. De ‘gele banaan’ moet je gewoon pakken! In deze nieuwsbrief gaan we in op de juiste call-to-action op een webpagina – en wat zijn gele bananen?

Veel mogelijkheden = verwarring

Bij veel homepages is het zoeken naar de belangrijkste vervolgstap. Er zijn zoveel mogelijkheden om naar toe te gaan. Het is ook een uitdaging, omdat er veel verschillende bezoekers met verschillende doelen komen. Maar mijn advies is, zorg voor visuele rust en nodig de bezoeker uit voor één bepaalde actie.

Denk bij een specifieke actie aan een button of duidelijke link naar bijvoorbeeld de nieuwsbrief of aanbieding van de week. De overige informatie die je aanbiedt, kun je toegankelijk maken met links of via de navigatie.

Hoofddoel homepage

Het is fijn voor de bezoeker als je hem laat weten wat jij wilt dat hij/zij doet. Dit geldt eigenlijk voor iedere pagina. Wat wil jij dat de bezoeker doet op deze pagina? Maak het duidelijk & maak er gebruik van.

3 vereisten aan een call-to-action

Een goede call-to-action heeft volgens Aart-jan van Erkel drie elementen:

  • Zet aan tot actie;
  • Prikkelt de behoefte
  • Zorgt voor een klikmagneet -> Nu

Het is belangrijk om hierbij de stijl te gebruiken, die past bij jouw website. De ene call-to-action kan veel dwingender zijn dan de andere. Wat verkies jij?

Nu de gele banaan

Veel doelen worden weergegeven in links. Ook ik doe dat op veel webpagina’s, maar wil je snelle actie? Maak dan een knop of afbeelding op je site waar de bezoeker niet om heen kan. Zorg er voor dat je als bezoeker alleen nog maar aandacht hebt voor die grote gele banaan. Bezoekers willen graag aan het handje genomen worden en primair reageren. Zoals apen!

Wil je meer weten over gele bananen op jouw website?  Neem dan contact met mij op. Ik help je graag!

Met hartelijke groet

 

Vanessa Bos-Steijn

 

Workshop LinkedIn

Wil je als ondernemer meer (omzet?) halen uit de mogelijkheden die LinkedIn biedt? Doe dan mee aan onze workshop op 5 maart. In een ochtend leer je alle facetten van LinkedIn kennen en ga je actief aan de slag met het verbeteren van jouw profiel.

Meer informatie of aanmelden kan via onze webshop.

 

 

Open Internet Café

De rol van Social media op zoekmachines is groot en wordt groter. Jenny Luten van Y-Catcher! en ikzelf zullen je inspireren tijdens onze volgende bijeenkomsten van Open Internet Cafe op 11 of 28 februari.

Aanmelden kan via onze Facebook pagina.

 

Het delen van onze content wordt op prijs gesteld, alvast bedankt!
Facebook Twitter Pinterest Plusone Linkedin Email