Content is queen, context is king

Content is queen, context is king

De hoeveelheid content die op ons afkomt is tegenwoordig zoveel dat we niet alles meer kunnen volgen. Voor ons (jij en ik) is het dan de kunst om te zorgen voor kwalitatief goede content. Dan val je op!
De bron van de content speelt ook een rol. Denk bijvoorbeeld aan gerenommeerde bronnen, zoals een krant of site.  De context is bepalend voor de waarde van content. Ga op zoek naar een blog met veel publiek.

 

Belang van goede content

Het plaatsen en onderhouden van content is belangrijker dan ooit. Waar spreken we over bij content? Vaak wordt er vooral gedacht aan teksten, maar content is meer. Door onze grote overvloed aan informatie willen we de boodschap makkelijker en sneller tot ons nemen. Vandaar dat we ook steeds vaker de voorkeur geven aan visuele communicatie. De opmars van infographics is enorm. Hieronder staat een mooi voorbeeld van een infographic en het belang van content.

Content kan verschillende rollen vervullen

Nieuwe klanten hebben vaak verschillende momenten dat zij delen van jouw content bekijken. Denk daarbij bijv. aan de volgende momenten:

  • Branding & imago van je merk of product
  • Verkoopondersteuning
  • Klantenbinding

Dezelfde informatie over jouw product kan dus op verschillende momenten in het verkoopproces gebruikt worden. Daarnaast heb je natuurlijk ook te maken met verschillende soorten personen. Er zijn potentiële kopers die voor een aankoop alles willen weten en de hele handleiding van A tot Z willen lezen. Terwijl de andere koper geïnspireerd wordt door het ontwerp van het product.

Content staat op verschillende plaatsen

Op het moment dat je een productomschrijving hebt gemaakt, kun je deze informatie op jouw website plaatsen, maar deze informatie kan ook gebruikt worden bij een vergelijkingssite of als inspiratie voor een blogartikel. We hebben natuurlijk op internet ook te maken met copyrights, maar houd er rekening mee dat het delen (legaal) makkelijker gaat dan in het verleden. Denk maar aan de weg dat jouw artikel kan opgaan als het op een blog geplaatst wordt, dat gedeeld kan worden via sociale media.

Meerdere schrijvers

Je kunt zelf niet altijd meer alleen bepalen wat er over jouw product, dienst of vakgebied geschreven wordt. Zeker als je kiest voor zogenaamde user generated content. Dat betekent dat (een deel van) jouw bezoekers informatie op jouw website, blog of social media plaatsen. Dit werkt in de meestal waardeverhogend, omdat klanten er de toegevoegde waarde van in zien. Faciliteer je deze mogelijkheden, dan is dat zeker een pluspunt.

Houd er dan wel rekening mee dat je de reacties bekijkt en tijdig reageert.

Een paar tips voor goede content

  • Zorg voor actualiteit
  • Reageer tijdig –  houd als richtlijn voor een reactie op een social media bericht de tijd die je normaal gebruikt om te reageren op een mail of voicemail
  • Kijk naar de mogelijkheden om anderen te betrekken bij jouw content
  • Gebruik je bronnen, vermeld deze dan (liefst met link)
  • Print je artikel voor je het publiceert – redigeren gaat het beste via papier. Bekijk ook onze checklist voor het redigeren van content
  • Content gaat jouw merk versterken. Het gestalte krijgen gaat op basis van erkenning. Vraag jouw klanten en relaties om die erkenning.
  • Je mag mij hier ook voor erkennen, hoor 😉
  • Kort het in & nog een keer…

Heb je nog een goede tip voor goede content, laat het me dan weten. Ik sta altijd open voor tips!


Vul dan onderstaande gegevens in en je ontvangt automatisch maandelijks Online Succes Verzekerd van ons.

 E-mailadres*   Voornaam   Achternaam

*verplicht veld
Uitschrijven kan altijd makkelijk via een link in de e-mail.

Delen via onderstaande social media knoppen waarderen wij enorm. Bedankt!

 

 

Het delen van onze content wordt op prijs gesteld, alvast bedankt!
Facebook Twitter Pinterest Plusone Linkedin Email

Reacties

  1. Hoi Vanessa,
    Goede content, ik heb de schrijftips opgeslagen voor als ik met een blog aan de slag ga!

  2. Top! Nu alvast veel succes met jouw blog.

    Groet, Vanessa