Tagmanagement de toekomst?

Een nieuw vakgebied voor veel ondernemers. Tagmanagement zal een steeds belangrijkere rol in nemen. Dit komt doordat het steeds moeilijker wordt om de consument te vinden in de grote en complexe online wereld.

Wat is tagmanagement?

Aan een stuk content kun je een bepaald label (tag) hangen. Het beheren van deze labels heet tagmanagement. Een Tagmanagementsysteem is een systeem om je tags te beheren / te activeren. Je kunt in een online interface eenvoudig wijzigingen aanbrengen in de manier waarop je data verzamelt voor jouw webanalyticspakket.

Waarom moeten we hier mee aan de slag?

inthebeginningonlinemarketing

‘Old school’ online marketing

Een aantal jaar geleden was het heel makkelijk scoren op internet. Je kocht voor een lager budget dan tegenwoordig een aantal advertenties (Google Adwords of banners) en je vond de juiste bezoeker. De kans dat deze bezoeker een product kocht was groter dan vandaag de dag.

Alles draaide alleen maar om de kliks en de bijbehorende kosten. Nu hebben we een enorm platform aan mogelijkheden. Naast de advertenties hebben we social media en de nog grotere invloed van Google. En zijn consumenten niet meer op een plaats te ‘vangen’, maar hebben ze computers, tablets en smartphones.

Online marketing steeds complexer

Er zijn drie lastige redenen waardoor online marketing moeilijker is:

  • Hogere kosten; doordat er meer vraag naar is.
  • Consumenten zijn kritischer; naast eigen mening, spelen vergelijkingssites hierbij ook een grote rol.
  • Converteren is moeilijker; we beslissen en kopen niet altijd even snel. Het economische klimaat speelt hier natuurlijk ook een rol bij.

Tagmanagement de oplossing?

Tagmanagementsystemen geven een overzicht van alle ingezette tags en verbeteren de performance van je site, doordat de marketingkosten omlaag gaan. Je kunt beter de doelgroep vinden en zoekmachine-optimalisatie beter inzetten. Met als gevolg dat er meer pagina’s per bezoeker bekeken worden. En de kans op conversie toeneemt.

Een ding is zeker

Tagmanagement zal een steeds grotere rol in nemen. Websites zullen steeds meer inspelen op deze tags. Hierdoor is het nodig om sites modulair op te bouwen. Een ding is zeker. We krijgen steeds meer data om door te spitten. We weten (en willen) steeds meer van onze klanten en bezoekers. Hierdoor stijgt het data verkeer enorm.

onlinemarketingsucces

De volgende bronnen heb ik gebruikt ter inspiratie:

Het delen van onze content wordt op prijs gesteld, alvast bedankt!
Facebook Twitter Pinterest Plusone Linkedin Email