Facebook: Stories on top of stories & gratis webinar

Wat bedoelt Mike Hoeffinger (Director of Global Business Marketing, Facebook) met deze uitspraak? Eigenlijk is het heel eenvoudig. In het verleden hadden we een relatie met onze lokale winkelier. Dat verdween toen we groter en goedkoper gingen winkelen. Nu is die mogelijkheid weer terug. We kunnen weer in gesprek gaan met onze klanten.

Op Facebook vertellen we onze ervaringen. Deze berichten worden aangevuld met de verhalen van onze beste klanten (fans). Dat is het fenomeen stories on top of stories. Inspirerend niet?Facebook lessen - volg ons webinar

Bekijk z’n hele verhaal, en dat van zijn collega’s, op Facebook Marketing Board.

Facebook Timeline for fanpages

Deze maand heeft Facebook een nieuwe lay-out geïntroduceerd voor fanpages. Je hebt er vast al van gehoord. Fanpages zijn pagina’s voor o.a. bedrijven, merken en stichtingen. Aan het eind van deze maand worden alle fanpages automatisch omgezet. Dus goed om je er nu vast in te verdiepen of over te gaan naar het nieuwe design.We helpen je op weg. Ook via ons webinar over Facebook.

Verhalend & niet verkopend

Het is op Facebook heel belangrijk om een dialoog aan te gaan met je bezoekers/fans. Dit betekent niet te veel verkopend schrijven, maar inspireer en nodig mensen vooral uit om te reageren. Als zij reageren, komt jouw bericht op hun pagina en zo wordt je boodschap verder verspreid. Dit geldt eigenlijk voor al je berichten op social media.

Leuke nieuwe mogelijkheden

De grote foto boven aan de pagina heet de timelinecover. Dat biedt heel veel mogelijkheden om visueel aan de slag te gaan. Daar kun je een krachtige eerste indruk afgeven. Persoonlijk vind ik het echt prachtig.

Belangrijke verhalen kun je nu 7 dagen lang boven aan je timeline vastzetten. Dus als eerste bericht voor jouw bezoekers – mooi voor dat bijzondere bericht of een mooie aanbieding.
Door gebruik te maken van mijlpalen kun je paginabreed een foto of tekst plaatsen. Resultaat: extra exposure!

De manier om extra pagina’s te plaatsen is zo opgezet, dat je echt ruimte hebt voor een miniwebsite. Maak daar gebruik van met mooie uitnodigende afbeeldingen op je timeline, naar de pagina’s.

Een paar van de nieuwe formaten voor Facebook timeline

 

Profiel foto 180 x 180 pixels Het vreemde is dat Facebook
125 x 125 px toont (dus ontwerp
125 x 125 en vergroot tot 180 x 180 px)
Knopjes voor applicaties of pagina’s 111 x 74 pixels Dit zijn de blokjes, waar standaard foto’s, locatie & fans in staan.
Timelinecover 851 x 315 pixels Dit is de grote foto boven aan de pagina
Foto’s bij berichten 403 x 403 pixels De foto’s die je in de timeline plaatst.

 

Inspiratie opdoen?

Doe inspiratie op bij fanpages die al omgezet zijn.

Of kijk op inspirationfeed.com voor 40 creative examples.

Vragen en hulp?

Duizelen de pixels en de mogelijkheden je? Weet je niet precies hoe je wat kunt doen? Of heb je een praktische vraag? Neem dan contact met ons op. We hebben de mogelijkheid om jouw fanpage professioneel op te bouwen. Vrijblijvend laten we je weten wat de mogelijkheden zijn.

Veel plezier met het omzetten van je fanpage naar het nieuwe ontwerp!

Met sociale groet
Vanessa Bos-Steijn

Binnenkort start ons webinar over Facebook!

Help ik moet ook iets met social media

Volgende webinar Help ik moet ook iets met social media

Waarom kost social media zoveel tijd? Op 26 maart a.s. om 20.00 uur organiseren we het tweede webinar met daarin de leuke discussie:
Social media kost alleen maar tijd! Of juist niet?
Als je volgende week niet kunt, geef je dan wel op. Je ontvangt namelijk later de opname hiervan! Meer informatie en aanmelden voor het gratis webseminar>>

Ook goed om te weten

  • In april gaat Us consulting samen met Y-catcher, Webshop Building en
    Frou-in design werken vanuit een nieuwe locatie in Wormer.Pakhuis Saigon - nieuwe werkplek Us consulting, Y-Catcher, Webshopbuilding & Frouin Desings
  • We druk bezig zijn met het vullen van onze webshop. Er staan al een aantal trainingen in, zoals Twitter, Facebook en LinkedIn. Houd de webshop goed in de gaten. Er komt nog veel meer bij!
  • In april gaan we aan de slag met het optimaliseren van ons Google Analytics abonnement. Heb je ideeën voor ons abonnement, stuur ons dan een mailtje.
  • Op 19 april start de volgende social media starterstraining. Binnen 2 maanden kun je aan de slag met social media al voor 175 euro!

Tip van Y-Catcher

Heb je problemen met de vindbaarheid van de website? Dan kun je met extra landingspagina’s die op een ander domein geplaatst worden, de vindbaarheid van de (hoofd)website sterk verbeteren.
De landingspagina wordt geheel zoekmachine-geoptimaliseerd gebouwd én ingericht. Dit is een mooi voorbeeld van onze samenwerking met Y-Catcher! Meer over landingspagina’s.

Het delen van onze content wordt op prijs gesteld, alvast bedankt!
Facebook Twitter Pinterest Plusone Linkedin Email