Social Media Trends 2012

Trends voor 2012

Voor de internationale marketing week is een onderzoek gedaan onder 17.000 managers uit 80 landen. Nederland is altijd een vooruitlopend land, dus kunnen deze trends ook goed gekopieerd worden naar de Nederlandse situatie.

  • Social Media wordt ingezet als Customer Service, denk aan Webcare op Twitter
  • Er zullen steeds meer wedstrijden ingezet worden, voor een interactie met de bezoekers (klanten)
  • Het goed gebruiken van Social Media zal een grotere invloed krijgen op de resultaten binnen Google
  • Online reviews gaan een steeds belangrijkere rol spelen in de aankoopbeslissing van consumenten (en bedrijven)
  • De discussie rondom de relevantie van de informatie wordt steeds groter en belangrijker. Welke tweets zijn voor jou interessant
  • Business-to-Business marketeers gaan steeds verder online en geven aan dat LinkedIn nog steeds het belangrijkste kanaal is.Voorbeeld voor research - potten op een plank

Wat betekenen deze resultaten voor jouw bedrijfsvoering? Zijn er zaken die interessant zijn om op te pakken? Sparren met Us consulting kan natuurlijk ook…

Het delen van onze content wordt op prijs gesteld, alvast bedankt!
Facebook Twitter Pinterest Plusone Linkedin Email